7 Temmuz 2011 Perşembe

Windows 7 Home Premium'u Hızlandırmak

windows 7
Aslında hala XP kullanmakta ısrar eden biriyim. Ancak durum malum, teknoloji gelişiyor. Her gün yeni bilgisayarlar yeni sistemler piyasaya çıkıyor. Donanım üreticileri her geçen gün yeni ve daha gelişmiş modeller piyasaya sürüyor. Bilgisayar ve donanım piyasası sürekli değişiyor. Ben de bu değişime ayak uydurmak maksadıyla yeni bir bilgisayar almaya karar verdim ve hemen bir media marketin yolunu tuttum. Kısa bir araştırmanın ardından(uzun uğraşılar beni sıkar) Samsung R540 serisi bir laptop(dizüstü) aldım ve evime döndüm.

Bilgisayarı açtım ve kuruluma başladım. Kurulum
Samsung R540
tamamlandığında Windows7 HomePremium'la da tanışmış oldum. Ama maalesef tanıştığıma memnun pek de olmadım, olamadım. aldığım bilgisayar çok yavaş çalışıyor, kendisinden beklediğim performansı bir türlü gösteremiyordu. Eski sistemlerde mouse işaretçisinin üstündeki  takla atan kum saatini izlerdim. Şimdi onun yerini mavi bir halka almış, dönüp duruyor, açılmasını istediğim program bir türlü başlamıyor. Ayrıca aşırı ısınan işlemci de cabası. Alırken o kısmını sormuştum. Hatta teşhir ürününe bile baktım; laptop ısınmıyordu. Ama aldığım  daha ibilgisayar lk günden ejderha kesildi. Fanı adeta ateş püskürüyor. Bilgisayar kasıllyor, kasılıyor ama doğru dürüst işlem yok. Garanti belgelesine bakıyorum bilgisayarın özelliklerini sıralamışlar:

Samsung
-Intel(R) Core(TM) i5 CPU M480 2.67GHz
-3GB RAM
-1GB Ati Mobility Radeon HD 5470 ekran kartı
-64 bit işletim sistemi...

Şeklinde bir sürü özellik var ama sonuç hiç de tatmin edici değil. Ayrıca R540 çok ısınıyor. Bilgisayar yeni oluğuna göre fanında toz birikmiş olamaz(daha 2 günlük). Üretim hatasıdır diye düşündüm. Tam iade etmeye karar vermiştim ki birden aklıma, Windows XP'de olduğu gibi işletim sistemi altında çalışan gereksiz programları/hizmetleri kapatarak bilgisayarı hızlandırabileceğim fikri geldi. Bunun üzerine biraz araştırma, biraz da deneme yanılma yoluyla bu programları tespit ettim ve kapattım. Hemen ardından bilgisayara bir rahatlama geldi diyebilirim. Aşırı ısınma problemi de bu programları kapatmamın hemen ardından sona erdi. Böylece R540 için aşırı ısınma probleminin kaynağının fazladan çalışan işlemci olduğunu da öğrenmiş oldum.

Şimdi Windows7 Home Premium'u hızlandırmak için kapatapileceğiniz hizmetlerin listesini vererek bu yazımı da sonlandırıyorum. Umarım yeterince faydalı olabilmişimdir.

Windows7 Home Premium'u hızlandıralım

-Önce klavyeden meşhur ctrl+alt+del kombinasyonunu yapıp açılan menüden Görev Yöneticisi'ne giriyoruz ve Kaynak İzleyici butonuna basıyoruz. Karşımıza çıkan ekranda o an işletim sistemi üstünde çalışan hizmetlerin ayrıntılı bir listesi bulunmakta. Burada CPU bölümüne giriyoruz ve sırasıyla şu servisleri kapatıyoruz.

* SearchFilterHost.exe
* WmiPrvSE.exe
* taskhost.exe
* SearchProtokolHost.exe
* audiodg.exe

-Bundan başka, Başlat menüsünden; Denetim Masası > Sistem ve Güvenlik > Yönetimsel Araçlar > Hizmetler yolunu takip ederek bilgisayarda çalışan işletim sistemi hizmetlerinin listesine ulaşabiliriz. Bu listeden şu hizmetleri kapatarak Windows7 Home Premium'u hızlandırabiliriz.

* AMD External events Utility
* Bluetooth Service
* İnternet Bağlantı Paylaşımı (ICS)
* McAfee Proxy Service (Samsung R540 alanlar için)
* McAfee Site Advisor Service (Samsung R540 alanlar için)
* Media Center Extender Hizmeti
* Net.Tcp Bağlantı Noktası
* Norton Online Backup (Samsung R540 alanlar için)
* Program Uyumluluk Yardımcısı Hizmeti
* Rezip
* Switch Board (Adobe CS5 kullanıcıları için)
* Windows Live Mesh Remote
* Connections Service
* Windows Media Player Ağ Paylaşım Hizmeti
* Windows Update
* Yönlendirme ve Uzaktan Erişim
* Yazdırma Biriktiricisi (eğer yazıcı kullanmayacaksanız)

Laptoplarla ilgili piyasa - fiyat araştırmalarım için => LapTopCanavarı

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Selamun aleyküm yazını yeni okudum kardeşim. cevap gelir mi bilmiyorum ama yinede merak ettim yazayim dedim. Yazdığın programları kapatmak her hangi bir sorun yol açarmı acaba ?

Turgut dedi ki...

@Bilal Baykan, Aleykum selam kardeşim Bu programları kapatmak bilgisayarın ileyişi açısından bir sorun teşkil etmez. Ancak şunu unutma:
eğer BloeTooth service yi kapatırsan onu tekrar aktive edinceye kadar Bluetooth erişimini kullanamazsın. aynı durum yazdırma biriktiricisi için de geçerli. Onu da tekrar çalıştırmadan yazıcından çıktı alamazsın

Yani sonuç olarak kapattığın hizmetlerden faydalanmak için onları tekrardan başlatman gerekir.

Bunlar haricinde sıkıntı yaşamazsın

Adsız dedi ki...

yardım için sağolasun kardeşim :)

zebani dedi ki...

Sevgili arkadaşım eminim ki sisteminde bir sorun var.
-Intel(R) Core(TM) i5 CPU M480 2.67GHz
-3GB RAM
-1GB Ati Mobility Radeon HD 5470 ekran kartı
-64 bit işletim sistemi...
olan bilgisayarın full çalışan, sql server, ağır antivirüs programı, arkaplanda çalışan 3. taraflı programlar vs çalışmadan kasması imkansız gibi birşey. Ben internet siteleri programlıyorum, iş yerimde senin kullandığın işlemciden bir önceki nesil işlemciye sahip bilgisayarımda win 7 ultimate kullanıyorum aynı anda web sunucusu yüklü ve bahsettiğin gibi bir bir yavaşlama yok. Ayrıca evimde ise iki nesil önce olan p4 ayarında amd işlemcili 2 gb ramli 256 mb grafik kartlı bilgisayarımda win7 homepremium kullanıyorum. Onda bile adobe programları çalıştırıp iş yapıyorum. Bence bir combofix ile pc'ni taratıp virüs taraması yaptır. Kolay gelsin.