Öğrenci ve öğretmenin, eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesi için, öğretim materyalininin sunulabileceği uygun bir sınıf ortamının bulunması gerekir. Sınıf ortamı, öğrenci ve öğretmen arasında yüz yüze iletişimin kurulmasını ve bilginin sağlıklı bir şekilde aktarılmasını sağlar. Öğrenci, öğretmenle aynı fiziksel ortamda değilse yüz yüze iletişim olanağı ortadan kalkar. Bu durumda eğitime devam edilebilmesi için, öğretmen ve öğrenci arasındaki bilgi aktarımı uzak mesafe iletişim araçları ile sağlanır. Bu araçlar zamanın şartlarına göre çeşitlilik gösterir. Önceleri; posta, radyo, televizyon gibi iletişim araçları ile yapılan bilgi aktarımı, çağımızın son icadı olan internet ile farklı boyutlara taşınmıştır. İnternet teknolojileri; kullanıcılarına, bilgi paylaşımını etkileşimli bir şekilde (interaktif olarak) gerçekleştirme olanağı sunmuştur. Kullanılan teknoloji ne olursa olsun temel hedef, eğitim kurumunun bulunduğu yerden uzaktaki insanlara da eğitim-öğretim olanağı sunabilmesidir. Uzaktan eğitim kavramı bu temel hedef üzerine kurulmuştur.
Uzaktan eğitimde amaç daha geniş kitlelere eğitim hizmeti sunmak; eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Geleneksel eğitim yöntemlerinde de olduğu gibi, organize edilmiş bir yapıya sahiptir; teknolojik imkanlardan sonuna kadar faydalanır. Verilen eğitim planlıdır. Geleneksel eğitimden farkı; öğrenciye, öğretmenle aynı ortamda bulunmaksızın eğitim alma olanağı sunmasıdır. Buna ek olarak öğrenci, daha önceden filme alınmış dersleri sonradan tekrar tekrar izleme imkanına da sahiptir. Bu sayede zaman kısıtlamasından da kurtulmuş olur; istediği eğitimi eşzamansız(asenkron) olarak da alabilir.(Arslan, 2010)
Uzaktan Eğitimin Tarihçesi
Her ne kadar kesin bir başlangıç tarihi belirlenemese de uzaktan eğitim uygulamalarının organizasyonel bir yapıda kullanımına 19. yüzyılda rastlanmaktadır. Özetle maddeler halinde inceleyecek olursak, uzaktan eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini aşağıdaki şekliyle sıralamak mümkündür:
1. 1728: İlk uzatan eğitim çalışması Boston gazetesinde “Steno Dersleri” ile başlamıştır.
2. 1833: İsveç Üniversitesinde Hanımlara “Mektupla Kompozisyon Dersleri” verilmiştir.
3. 1840: Stenografi eğitimcisi olan Isaac Pitman İngiltere Bath’da mektupla steno öğretmeye başladı. Pitman genellikle ilk modern eğitimci olarak bilinir.
4. 1892: Chicago Üniversitesi’nde ilk Mektupla Eğitim Bölümü açılmıştır.
5. 1898: İsveç’te kurulan ve uzaktan eğitimde dünyanın önde gelen kurumlarından olan “Hermands” kurulmuştur. Bu kurumda dil eğitimi yapılmıştır.
6. 1906: Yazışmalı İlköğretim ABD’de başlamıştır.
7. 1919: ABD’de ilk eğitim ile ilgili radyo istasyonu kurulmuştur.
8. 1920: ABD’de 176 tane eğitim amaçlı radyo istasyonu kurulmuştur.
9. 1923: ABD’de Mektupla Lise Eğitimi başlamıştır.
10. 1932-1937: ABD eğitim televizyonu yayınları IOWA Üniversitesi’nde başlamıştır.
11. 1939: Fransa’da savaş yıllarında uzaktan eğitim ile öğrencilerin eğitimi sağlanmıştır.
12. 1960: İngiltere’de ilk açık öğretim veren üniversite olan “British Open University” açılmıştır (Wikipedia)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Turgut ARSLAN
Uzaktan Eğitim ve Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Karşılaştırılması, Tez çalışması, Danışman: Doç.Dr. Seyfettin Dalgıç
Trakya Üniversitesi 2010
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu yazıdaki kaynaklar:
http://tr.wikipedia.org
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uzaktan eğitimde amaç daha geniş kitlelere eğitim hizmeti sunmak; eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Geleneksel eğitim yöntemlerinde de olduğu gibi, organize edilmiş bir yapıya sahiptir; teknolojik imkanlardan sonuna kadar faydalanır. Verilen eğitim planlıdır. Geleneksel eğitimden farkı; öğrenciye, öğretmenle aynı ortamda bulunmaksızın eğitim alma olanağı sunmasıdır. Buna ek olarak öğrenci, daha önceden filme alınmış dersleri sonradan tekrar tekrar izleme imkanına da sahiptir. Bu sayede zaman kısıtlamasından da kurtulmuş olur; istediği eğitimi eşzamansız(asenkron) olarak da alabilir.(Arslan, 2010)
Uzaktan Eğitimin Tarihçesi
Her ne kadar kesin bir başlangıç tarihi belirlenemese de uzaktan eğitim uygulamalarının organizasyonel bir yapıda kullanımına 19. yüzyılda rastlanmaktadır. Özetle maddeler halinde inceleyecek olursak, uzaktan eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini aşağıdaki şekliyle sıralamak mümkündür:
1. 1728: İlk uzatan eğitim çalışması Boston gazetesinde “Steno Dersleri” ile başlamıştır.
2. 1833: İsveç Üniversitesinde Hanımlara “Mektupla Kompozisyon Dersleri” verilmiştir.
3. 1840: Stenografi eğitimcisi olan Isaac Pitman İngiltere Bath’da mektupla steno öğretmeye başladı. Pitman genellikle ilk modern eğitimci olarak bilinir.
4. 1892: Chicago Üniversitesi’nde ilk Mektupla Eğitim Bölümü açılmıştır.
5. 1898: İsveç’te kurulan ve uzaktan eğitimde dünyanın önde gelen kurumlarından olan “Hermands” kurulmuştur. Bu kurumda dil eğitimi yapılmıştır.
6. 1906: Yazışmalı İlköğretim ABD’de başlamıştır.
7. 1919: ABD’de ilk eğitim ile ilgili radyo istasyonu kurulmuştur.
8. 1920: ABD’de 176 tane eğitim amaçlı radyo istasyonu kurulmuştur.
9. 1923: ABD’de Mektupla Lise Eğitimi başlamıştır.
10. 1932-1937: ABD eğitim televizyonu yayınları IOWA Üniversitesi’nde başlamıştır.
11. 1939: Fransa’da savaş yıllarında uzaktan eğitim ile öğrencilerin eğitimi sağlanmıştır.
12. 1960: İngiltere’de ilk açık öğretim veren üniversite olan “British Open University” açılmıştır (Wikipedia)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Turgut ARSLAN
Uzaktan Eğitim ve Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Karşılaştırılması, Tez çalışması, Danışman: Doç.Dr. Seyfettin Dalgıç
Trakya Üniversitesi 2010
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu yazıdaki kaynaklar:
http://tr.wikipedia.org
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------