12 Mart 2012 Pazartesi

Joomla Türkçe Dil Paketini Kurmak(Resimli Anlatım)

Joomla'yı Türkçeleştirmek
Joomla kurulumu ve kullanımı kolay, son derecede güvenli bir İçerik Yönetim Sistemidir. Joomlada site oluşturmak ve içerikte güncelleme yapmak çok kolaydır. Ayrıntılı bir yönetim paneli vardır.Kulanıcılıarına pek çok modülü eklentiyi ücretsiz olarak sunar. Joomla ile yaptığınız siteler SEO dostudur. vs. vs.... Joomla tüm bu özelliklerinin yanında kullanıcılarına pekçok dil seçeneği sunar. Joomla'yı herhangi bir dile çevirmek çok kolaydır. Joomla sisteminde bu işi gerçekleştirmek için bir dil yöneticisi bulunmaktadır. Bu yönetici vasıtası ile sistemde yüklü olan diller arasında sadece bir tıklama ile geçiş yapılabilir ve tüm site panelinin dili bir kerede değiştirilebilir.Joomla'nın kurulum ekranında Türkçe seçeneği vardır ama bu yalnızca kurulum için geçerlidir. Kurulum sonrası Yönetim Paneli'nin dili varsayılan olark İngilizce'dir.

Joomla Türkçe'ye Nasıl Çevrilir?

Şimdi adım adım ilerleyerek sadece 4 adımda Joomla Türkçe Dil paket'nin kurulumunu yapalım

Adım 1 :
İlk olarak internetten joomlanın o an kullandığınız sürümüne ait zipli ya da rarlı türkçe dil paketini indirin. sıkıştırılmış dosyayı açmanıza gerek yok. Daha sonra Administration'da(Yönetim Paneli) üst menüden "Extensions">"Extension Manager" seçilir.

JoomlaExtensionManager

Adım 2:

Burada Extension Manager(Eklenti Yönetim)Paneline ulaşılır. "Upload Package File" bölümünde "Gözat" düğmesine tıklanır ve açılan pencereden kurulu sistemin sürümüne ait olan türkçe dil paketi seçilir. Sonra da "Upload&Install" düğmesine tıklanır.

JoomlaExtensionManager_Install.jpg

Adım 3:

Eğer Türkçe Dil Paketi'nin sürümü doğru ise "Insatalling package was successful" mesajı görüntülenir. Bu paketin başarı ile kurulduğu anlamına gelir. Daha sonra üst menüden "Extensions"> "Language Manager" yolu takip edilerek Joomla'nın Dil yönetim sayfasına ulaşılır.

JoomlaLanguageManager

Adım 4:

"Language Manager" sayfasında Installed Languages altında sistemde yüklü olan dil seçenekleri sıralanmaktadır. Burada "Installed Administrator" sekmesine tıklanır. Görüntülenen dil listesinde Türkçe'nin "Default(Varsayılan)" olarak seçilmesi gerekir. Bunun için Türkçe'nin karşısında bulunan Default başlığı altındaki minik beyaz/boş yıldız ikonuna tıklayın. Minik yıldızın rengi sarıya dönüşür ve artık yönetim paneliniz Türkçe'ye çevrilmiş olur.

JoomlaInstalledLanguages

 Tebrikler!! Joomla Yönetim Panelini başarıyla Türkçe'ye çevirdiniz. İstediğiniz zaman "Dil Yöneticisi" sayfasına tekrar gelip sistemin dilini ingilizceye çevirebilir ya da bu yolla yüklediğiniz herhangi bir dile çevirebilirsiniz.

Joomla Turkce Yonetim Paneli


Son olarak:

Burada unutmamanız gereken nokta kullandığınız Joomla sisteminin sürümü ile yüklemek istediğiniz dil paketinin sürümünün aynı olmasıdır. Aksi takdirde hata mesajları alırsınız ve dil paketiniz yüklenmez. Kulladığınız Joomla sisteminin hangi sürüm olduğu yönetim sayfasında alt kısımda yazmaktadır oradan öğrenebilirsiniz.




Turgut Arslan

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Teşekkürler anlatım için.
Peki şöyle bir hata alırsak :

JFolder::create: Could not create directory
Warning: Failed to move file!

Ne yapmalıyız ?