19 Eylül 2010 Pazar

Dokeos Ana Sayfası ve Site Yönetimi-Bölüm 1

Dokeos son derecede sade bir görünüme sahiptir. Kurulumla birlikte standart olarak gelen ana sayfa görünümü Şekil 31’deki gibidir. Bu görünüm sonradan kullanıcı tarafından değiştirilebilir, eklemeler yapılabilir. Siteye giriş ve kullanıcı kayıt işlemleri sağ tarafta bulunan bölümden yapılır

Sekil 31.Dokeos ana sayfası

Site yöneticisi(admin), eğitmenler, ve öğrenciler kullanıcı adlarını ve şifrelerini kullanarak sisteme giriş yaparlar. Sistem yöneticisi her kullanıcı için bir rol belirler ve her rolün kendine özgü yetkileri vardır. Bu yetkiler çerçevesinde sistemde değişiklik yapabilirler. Sisteme kaydolmak isteyen biri kullanıcı kayıt linkine tıklar ve karşısına çıkan kayıt sayfasındaki (Şekil 32) bilgileri doldurarak kayıt işlemini tamamlar. Kayıt işleminin onaylanmasının ardından kullanıcı sisteme giriş yapabilir. Site yönetimi tarafından izin verildiği takdirde ‘Öğretmen’ olarak da kayıt olunabilir.

Sekil 32 Kullanıcı kayıt formu

Yönetici adı ve parolası girilerek sitenin yönetici sayfasına ulaşılır. Site yöneticisi(admin) yetki bakımından en üstte olan kullanıcıdır. Site ile ilgili her türlü değişikliği yapabilir. Şekil 33’de site yöneticisinin kullandığı ana sayfa görülmektedir. Bu sayfa iki temel öğeden oluşmaktadır. İlki sayfanın sağ tarafında duran derslerin tasarımı ve yönetilmesi ile ilgili ayarların bulunduğu genel ve kullanıcı menülerini barındıran menü bloğudur. İkincisi ise sayfanın üst kısmında, siteye ait diğer ayarları içeren ve sekmeler halinde sıralanmış olan başlık menüsüdür. Kullanıcı menüsü içinde ‘Ders Sitesi Yarat’ ve ‘Ders Yönetimi’ adında iki tane eleman bulunmaktadır. Hemen altındaki genel diye isimlendirilen menüde ise Dokeos’un forum sitesine bağlanan bir link vardır. Dokeos’ta ders açmak isteyen bir eğitimci, kullanıcı menüsü elemanlarından yararlanır.

Sekil 33 Dokeos yönetici ana sayfası
Ders Sitesi Yarat
Bu seçeneğe tıklandığında dersin adı, kategorisi ve ders kodu gibi temel özelliklerinin belirlendiği bir form görüntülenir. İlgili yerler doldurulduktan sonra ‘Bu Eğitimi Oluştur’ isimli düğmeye tıklanır ve dersin oluşturulduğunu haber veren bir uyarı mesajı ile ders açma işlemi tamamlanmış olur. Burada açılan ders ‘Derslerim’ menüsünde görüntülenir.

Ders Yönetimi
Burada üretilen dersler sıralanır. Ayrıca ders kategorisi oluştur düğmesine tıklanarak yeni kategoriler oluşturulabilir. Aslında ders kategorisi oluşturma işlemi platform yönetiminden yapılmaktadır. Burada oluşturulan kategori sadece aynı türdeki derslerin bir başlık altında gösterilmesi için kullanılır. Kullanıcıya özeldir, diğer kullanıcıları ve dersleri etkilemez.

Sitenin genel ayarlamaları başlık menüsündeki sekmelerden idare edilir. Bu sekmeler sırasıyla: Homepage(ana sayfa) Derslerim, Profilimi Değiştir, Ajandam, Reporting(raporlama) ve Platform Yönetimi’dir. Dokeo’un Türkçe çevirisi tamamlanmadığından dolayı, dil ayarlarından Türkçe seçilse bile site boyunca bazı menü elemanları ve uyarı mesajları hala İngilizce olarak görüntülenmektedir.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Turgut ARSLAN
Açık Kaynak Kodlu LMS Programlarının Yerel Ağ Üzerinde Uygulanması, Seminer, Danışman: Doç.Dr. Seyfettin Dalgıç
Trakya Üniversitesi 2010
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu yazıdaki kaynaklar:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: