19 Eylül 2010 Pazar

Dokeos Ana Sayfası ve Site Yönetimi-Bölüm 2

Ana Sayfa (Homepage)
Kullanıcıyı siteye girerken karşılayan sayfadır. Bu sayfanın görünümü kullanıcının yetki düzeyine göre değişir. Şekil 33’te site yöneticisine ait Ana Sayfa görülmektedir.

Derslerim
Burada sistemde açılmış olan dersler sıralanmıştır(Şekil 34 ). Eğitmen ders üzerine tıklayarak o derse ait düzenleme sayfasına ulaşabilir ve istediği değişiklikleri yapabilir. Ayrıca sayfanın sağ tarafında bulunan menüden yeni ders açabilir.

Sekil 34 Derslerim menüsü ve sıralanan dersler
Profilimi Değiştir
Bu sayfadan kullanıcının profil resmi, eğitim durumu, kişisel yetenekleri gibi özel bilgileri güncellenebilir, değiştirilebilir.

Ajandam
Kullanıcıların faydalanabileceği ve içinde önemli olayların işaretlendiği bir takvimdir.

Raporlama(Reporting)
Dersler ve öğrencilerle ilgili bilgilerin sunulduğu basit bir tablodur. Bu tablodaki bilgilerin yazıcıdan çıktısı alınabilir. Ayrıca CVS formatında bilgisayara kopyalanabilir ve Excel programında değerlendirilebilir.

Platform Yönetimi
En geniş içerikli menü elemanıdır. Sitenin genel görünümü ve işleyişi ile ilgili bütün ayarlamalar buradan yapılır. Altı ana bölümden oluşmaktadır. Şekil 35’te Platform Yönetimi’ni oluşturan elemanlar görüntülenmektedir. Bu bölümlerin işlevlerini kabaca öğrenen bir kullanıcı siteyi rahatlıkla idare edebilir.

Sekil 35 Platform Yönetimi’ni oluşturan elemanlar
Sekil 36 Kullanıcı listesiKullanıcılar
Bu bölümde yönetici isterse sisteme kayıtlı kullanıcıları bir liste halinde görebilir, kullanıcı hesaplarını aktive edebilir, yeni kullanıcı ekleyebilir veya kullanıcı profillerinde düzenlemeler yapabilir. Kullanıcılara verilen rolleri değiştirebilir. Gerektiğinde kullanıcı listelerini XML veya CVS formatında dosyalar halinde bilgisayarında indirebilir. Aynı formatlarda hazırlanmış kullanıcı listelerini de sisteme ekleyebilir. Böylece çok sayıda kullanıcı kaydını bir seferde yapabilir.

Dersler
Sitede halihazırda bulunan derslerin listelenmesi, düzenlenmesi, yeni ders açma ya da yeni bir ders kategorisi oluşturma işlemleri buradan yapılır. Derslere kullanıcı ataması da yine buradan yapılır. Buna ek olarak CVS formatında hazırlanmış bir ders listesini otomatik olarak sisteme yükleyerek tek seferde birden çok dersin açılması sağlanabilir.

Sekil 37 Ders listesiGeliştiren
Siteye ait tüm genel ve özel ayarlamalar buradan yapılır. Site güvenliği, kullanıcıların kayıt olma şekli, sunucu ayarları, sitede kullanılacak şablonlar, dil ayarları, eklentiler, ana sayfanın düzenlenmesi, site temasında değişiklik ve sistemle ilgili yapılması gereken duyurular gibi pek çok işlem buradan kontrol edilir. Ayrıca site yöneticisinin uygulayacağı etkinlikleri takip ettiği bir genel ajanda ile sitedeki dersler kullanıcılar ve sistemle ilgili istatistikleri tutan bir ‘İzleme Aracı’ bulunur. ’Terms and Conditions’ seçeneği ise kullanıcıya kayıt olurken kabul etmesi gereken şartların yazıldığı basit bir metin editörüdür.

Eğitim Dönemleri (Training Sessions)
Standart okullarda eğitim dönemler halinde verilmektedir. Dersler, öğrencilerin seviyelerine uygun olarak belirli dönemler içinde toplanır ve uygulanır. Dokeos, kullanıcılarına, verdikleri dersleri dönemler halinde bir çatı altında toplama olanağı tanır. Açılan her dönemin başlangıç ve bitiş tarihleri dönem boyunca verilecek olan dersler ve bu derslerden faydalanacak olan katılımcılar belirlenir. Açılan derslerin farklı başlangıç ve bitiş tarihlerinden doğabilecek karmaşalar da böylece engellenmiş olur.

Hizmetleri Düzenle
Bu menüden sistemin sunduğu; Visio-konferans, Oogie-Woogie Hızlı Öğrenme ve Sunucu İstatistikleri gibi bazı hizmetlerin etkinleştirilmesi yapılır.

Dokeos.com
Dokeos ana sayfasına, forum sayfalarına erişim ve internetten Dokeos genişleme paketlerine erişim imkanı sunar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Turgut ARSLAN
Açık Kaynak Kodlu LMS Programlarının Yerel Ağ Üzerinde Uygulanması, Seminer, Danışman: Doç.Dr. Seyfettin Dalgıç
Trakya Üniversitesi 2010
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu yazıdaki kaynaklar:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: